W wyniku aktualizacji zmianie ulega sposób funkcjonowania reprezentantów.
Po zalogowaniu do portalu prosimy o wybranie kontekstu w górnej części strony (czy działamy jako organizacja, czy jako osoba). Aby uzyskać dostęp do dokumentów wysyłanych w imieniu organizacji należy zalogować się i zmienić kontekst wybierając organizację.
Aby złożyć dokumenty w imieniu organizacji musicie Państwo zostać dodani do organizacji jako reprezentant.
Jeżeli jednostka ma ustanowionego już jednego reprezentanta kandydat na kolejnego reprezentanta powinien wysłać prośbę o przypisanie do organizacji, aby tego dokonać należy:
- Zalogować się na swoje konto do portalu praca.gov.pl
- Wybrać dane konta (ikona na górze strony).
- Kliknąć prośba o przypisanie.
- Następnie uzupełnić dane organizacji, do której ma zostać przypisany.
- Kliknąć przycisk wyślij.
- Zalogować się na portalu praca.gov.pl
- Wybrać kontekst organizacji.
- Wejść w Dane konta.
- Zakładka Dane organizacji.
- Sekcja Reprezentanci organizacji.
- Pokaż reprezentantów do akceptacji.
- Wybrać reprezentanta do akceptacji.
- Przycisk akceptuj.
- Przycisk Edytuj.
- Zaznaczyć niezweryfikowanego reprezentanta organizacji.
- Kliknąć w przycisk "Status zweryfikowany".
- Potwierdzić weryfikację przyciskiem TAK.
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/faq
Aktualizacja spowodowała również zmianę statusu istniejących kont przedsiębiorców na „niezweryfikowany", w wyniku czego mogą wystąpić utrudnienia z prowadzeniem korespondencji za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
W celu zweryfikowania nowych kont, ponownego zweryfikowania istniejącego konta lub w przypadku braku możliwości dodania reprezentanta wg wyżej zamieszczonej instrukcji prosimy o kierowanie wniosków za pośrednictwem e-puap lub portalu praca.gov - pismo do urzędu (PSZ-PU).
Pismo musi zostać złożone przez przedsiębiorcę lub osobę upoważnioną do reprezentacji (zgodnie z rejestrem CEIDG lub KRS dział 2).
W treści pisma należy wskazać nazwę organizacji (firmy), NIP, REGON oraz telefon kontaktowy.