Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bydgoszczy ogłasza nabór wniosków o dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy / małego przedsiębiorcy, prowadzącego działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, w wysokości do 5.000 zł (art. 15zze4a Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 1842 z późn. zm.)).
Wnioski o przyznanie dotacji mogą składać przedsiębiorcy, którzy:- na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, jednym z dwóch kodów:
- 47.11.Z – sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych, albo
- 47.19.Z – pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach;
- przychód z ich działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% w miesiącu wskazanym we wniosku w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
- nie mieli zawieszonej działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r. oraz w dniu składania wniosku.
We wniosku przedsiębiorca może wskazać jeden z następujących miesięcy, w którym nastąpił spadek przychodów: listopad 2020, grudzień 2020, styczeń 2021, luty 2021, marzec 2021.
Każdy z wymienionych miesięcy można wskazać tylko raz, natomiast miesiąc, do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (czyli wrzesień 2019 lub wrzesień 2020) może być wskazany wielokrotnie; przedsiębiorca może więc złożyć maksymalnie 5 wniosków o przyznanie dotacji w wybranym przez siebie terminie, ale nie później niż do 30 września 2021 r. (można złożyć wszystkie wnioski w jednym dniu).
- Dotacja wypłacana na podstawie art. 15zze4a nie stanowi pomocy publicznej – nie ma obowiązku dołączania do wniosku formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19.
- Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem wykonywania działalności gospodarczej przez okres co najmniej 3 miesięcy od dnia udzielenia (wypłaty) dotacji.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
Informacja jak założyć profil zaufany.
UWAGA: Jak dołączyć dokument w sprawie
W celu usprawnienia kontaktów z PUP w Bydgoszczy dla przedsiębiorców, którzy złożyli wnioski o wsparcie w ramach Tarczy Branżowej 6.0 i chcą przesłać dodatkowe informacje i wyjaśnienia dotyczące złożonego wniosku, załączamy instrukcję jak dołączyć dokument lub wnioskować o anulowanie wcześniej złożonego wniosku:
- Zaloguj się na Praca.gov.pl
- Wybierz: „Dokumenty wysłane"
- Zaznacz wniosek, którego dotyczą zmiany
- Wybierz: „Kontynuuj korespondencję"
- Wybierz: „Pismo w sprawie"
- W pkt 4 wpisz treść pisma, które chcesz przesłać do Urzędu
- Istnieje możliwość dołączenia załączników. Maksymalny rozmiar załącznika to 4MB
- Przygotowany dokument należy podpisać profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym.
ul. Toruńska 147
85-950 Bydgoszcz
tel. 52 36 04 333; 52 36 04 330
e-mail: tarcza-info@pup.bydgoszcz.pl