W związku z wejściem w życie od 1 czerwca ustawy z dnia 20 marca 2025 roku o rynku pracy i służbach zatrudnienia ( Dz. U. z 2025 r. poz. 620) informujemy o wprowadzeniu nowego obowiązku zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem systemu ePraca dla instytucji publicznych.
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy obowiązek ten obejmuje podmioty, o których mowa w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), tj:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego maja pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Celem zmiany jest zwiększenie liczby ofert pracy oraz ułatwienie dostępu do nich osobom bezrobotnym i poszukującym pracy.
Jednocześnie informujemy, że zgłaszanie ofert pracy będzie możliwe poprzez elektroniczny formularz dostępny w serwisie praca.gov.pl.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 87 615 03 95 wew. 108 lub osobiście w pokoju nr 8 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gołdapi.